Jawatankuasa Ekonomi Parlimen mencadangkan jualan minyak mentah dengan dinar lraqi untuk menyokong dan meningkatkan nilai


Posted: March 16, 2012 dalam Dinar Iraq / Politik
Tarikh: Jumaat, 16-03-2012 11: 45 am

Baghdad (surat berita) ... ahli Jawatankuasa Ekonomi mencadangkan gabungan Iraq Timbalan / / albegari Noora menjual dinar Iraq mentah dan bukannya dolar, untuk menyokong mata wang tempatan dan meningkat nilai untuk mata wang.

Dia albegari (News Agensi berita) pada hari Jumaat: mesti bekerja ke arah meningkatkan dinar dengan mata wang dan membuat tawaran dinar mata wang antarabangsa oleh semua Negara melalui jualan minyak dalam dinar Iraq dan bukannya dalam dolar AS sebagai beberapa negara pengeluar minyak dan menjual minyak atas sokongan dan meningkatkan nilainya.

Beliau menambah: penjualan minyak mentah jika dinar Iraq, akan membawa kepada peningkatan permintaan untuk dibeli oleh lelong, Bank Negara dan ini akan membawa kepada peningkatan kadar pertukaran untuk mata wang dan memaksa dunia untuk berurusan dengan mata wang Iraq di luar negara.

Dia albegari: Bank Negara tidak meluluskan penjualan minyak dalam dinar Iraq kerana takut penipuan dalam mata wang tempatan bahawa fenomena itu kini ditempatkan di pasaran tempatan kerana keadaan keselamatan khas yang dihadapi oleh Iraq selepas tahun (2003), menunjukkan bahawa proses ini perlu kestabilan keselamatan melalui ketat pasukan keselamatan ekonomi bekerja untuk mengelakkan penipuan atau seumpamanya.

Related Posts: