Berita gembira buat pemegang dinar Iraq

Berita gembira buat pemegang dinar Iraq. Jawatakuasa Kewangan Persekutuan Iraq akan bertemu dengan pegawai-pegawai dari Bank Negara Iraq dan Kementrian Kewangan Iraq untuk membincangkan langkah bersama bagi menstabilkan kadar pertukaran dinar berbanding matawang lain. sumber berita :http://www.aknews.com/en/aknews/2/304562/. Maksudnya berbincang untuk naikkan kembali matawang IQD sama ada naik sedikit atau naik banyak (RV lah tu). Memang diorang sendiri terasa apabila nilai IQD jatuh baru-baru ini. Sebab itulah kalau ada orang masih kata yang iraq tak nak naikkan matawang mereka, adalah kata-kata kosong kerana bila nilai matawang mereka jatuh, mereka pasti akan terasa. Ekonomi mereka akan merudum dan barang mereka tak laku dipasaran kadar pertukaran matawang. Sebab itulah mereka sekarang sedang cari jalan penyelesaian untuk naikkan kembali matawang IQD. Dan mesyuarat antara mereka akan dilakukan minggu ini.

Sama-samalah kita doakan agar keputusan yang terbaik (RV) akan diputuskan dalam mesyuarat itu. Kerana daripada berita-berita dan maklumat yang saya dapat, Chapter Seven akan digugurkan bila-bila masa dari sekarang sebelum Jun ini.
Sekarang pula kecoh yang Bank Negara Malaysia akan senaraikan IQD sebagai matawang yang boleh ditukarkan atau didagangkan. Memang ada ruangan kosong dalam senarai matawangasing dalam paparan digital Bank Negara.Dan sebenarnya saya telah mendapat maklumat rasmi daripada pemegang dinar daripada BNM sendiri, bahawa pihak BNM bila-bila masa sahaja akan letakkan IQD dalam senarai matawang pertukaran di negara ini. Tunggu green light daripada Bank Dunia sahaja. Jadi kemungkinan RV dalam masa terdekat, jelas auranya semakin lama semakin hampir. InsyaALLAH kerajaan Iraq dan kita semua mempunyai satu impian...iaitu untuk sama-sama melihat Dinar Iraq diapungkan pada paras yang normal suatu hari nanti...

Related Posts: