Proses "delete 3 zeroes" ni bermula bulan september?





Jika kita imbas kembali seketika dulu,semasa pengenalan note baru,note semasa era pemerintahan saddam hanya diberi tempoh 3 bulan sahaja,Oct 2003-Jan 2004,dan ternyata tidak semua rakyat
    iraq berjaya menukar semula di dalam tempoh singkat itu.




Jadi kempen telah dijalankan dan tempoh yg diberi utk penukaran note besar ini sudah tentu lebih memakan masa berbanding note note saddam dulu, juga sekarang ini,kita di dalam fasa kedua.

 FASA PERTAMA : Cadangan pembelian peralatan dan kelengkapan bagi memulakan langkah mengukuhkan persediaan dari segi infrastuktur, CBI telah memperuntukkan perbelanjaan bagi melabur dalam ATM dan sistem perbankan dalam usaha melaksanakan pembuangan 3 sifar..
PETIKAN DARI ARTIKEL: Seseorang anggota Jawatankuasa Haitham Jubouri, memberitahu "cadangan penghapusan sifar daripada matawang terbahagi kepada tiga fasa, termasuk pengenalan dan pembelian peralatan dan kelengkapan yang perlu dan menyelesaikan projek ini dalam tempoh setahun akan datang sebelum membentangkan mata wang baru di pasaran dan kemudiannya secara beransur-ansur menarik balik lama. "


FASA KEDUA: kemungkinan CBI akan memperkenalkan MATAWANG Baru seperti yang telah diwarwarkan iaitu besar kemungkinannya dalam dominasi yang kecil seperti 100, 50, 25, 10, 5, 1, 0.5 & 0.25 dinar mengikut perancangan perlaksanaan pembuangan 3 sifar dari matawang yang diguna pakai kini, sesuai dengan penggunaan semasa.. dijangka RV akan berlaku dalam tempoh perlaksanaan fasa kedua ini. 
25 Dinar coin
50 Dinar note

PETIKAN DARI ARTIKEL: "CBI telah diumumkan sebelum ini bahawa mata wang Iraq yang baru akan meningkat sebanyak tiga sifar, menunjukkan bahawa dia telah menjalankan satu kajian yang menyeluruh menyimpulkan bahawa mengangkat daripada sifar akan mengukuhkan nilaimata wang Iraq.
"FASA KETIGA: Penarikan Matawang lama (yang ada sekarang ini) seperti 25,000, 10,000 & 5,000 dari pasaran untuk digantikan dengan matawang2 baru, dan dijangkan akan mengambil masa sepenuhnya sehingga 2013..PETIKAN DARI ARTIKEL: Bank Dunia dan Perbendaharaan Negeri yang mereka lebih suka untuk saiz yang kecil dan nilai yang tinggi, dan mata Iraq baru. "
http://thecurrencynewshound.com/2012...-the-currency/

Setiap fasa mengambil masa 6 bulan,jadi fasa ke2 inilah akan berlakunya RV...dan boleh berlaku bila bila masa saja,kemungkinan juga bulan mac ni,jika betul proses pembuangan 3 angka kosong bermula bulan september ni

" Ini menandakan rv akan berlaku bila2 masa dari skrg kerana bermula september kerajaan iraq akan memulakan penarikan wang note lama mereka sebelum buat note baru..so mereka kena beli la wang2 iqd note lama mereka yg kita dok simpan nie
dijangka akan berlaku rv bila2 masa bermula dr skrg sebelum bulan september..
"

RV tetap RV

Related Posts: